Download algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Lockerpoint B.V. (November 2017) 
 
Lockerpoint B.V. (Lockerpoint) wil dingen graag simpel houden. Daarom beschrijven we hieronder kort en bondig de regels waaraan Lockerpoint en onze klanten zich moeten houden. Je gaat akkoord met onze algemene voorwaarden door te betalen voor het gebruik van een locker of door een locker in gebruik te nemen.

Artikel 1 – Online reserveren

  • Lockers kunnen voor maximaal 10 aaneengesloten dagen gereserveerd worden op Lockerpoint.com
  • De reservering is pas definitief nadat Lockerpoint je betaling ontvangen heeft en je een email hebt ontvangen met de gegevens van je reservering
  • Tot 7 dagen voor het geplande gebruik kan een reservering eenmalig gratis aangepast worden, daarna bedragen de administratiekosten EUR 8,50 per wijziging
  • Een reservering kan geannuleerd worden, de administratiekosten hiervoor bedragen EUR 8,50

Artikel 2 – Gebruik lockers

  • Onze lockers hebben verschillende afmetingen. Zorg ervoor dat je bagage in de locker past 
  • Een locker wordt gehuurd voor 1 tot en met 10 dagen (1 dag = 24 uur) 
  • Bij gereserveerde lockers gaat de huurperiode uiterlijk in op het tijdstip waarvoor de locker gereserveerd is en eerder indien een locker daarvoor al in gebruik is genomen 
  • Lockers kunnen tussentijds geopend worden, maar worden vrijgegeven indien ze langer dan 15 minuten open blijven staan 
  • Laat geen identiteitspapieren en/of reisdocumenten in de locker liggen 
  • Elke locker heeft een eigen stroompunt (220v). Gebruik van dit stroompunt is op eigen risico 
  • Zorg ervoor dat je de locker goed sluit indien je er nog bagage in hebt zitten 
  • Instructies van de conciërge dienen altijd opgevolgd te worden. De lockers moeten met zorg behandeld en schoon achtergelaten te worden

Artikel 3 – Te laat of niet ophalen van bagage

  • Indien je na het verstrijken van de huurperiode terugkomt, dan dien je eerst bij te betalen voor een nieuwe huurperiode voordat de locker geopend kan worden 
  • De openingstijden verschillen per Lockerpoint. Je stelt jezelf op de hoogte van de openingstijden van jouw Lockerpoint. Het is niet mogelijk spullen na sluitingstijd uit de lockers te halen 
  • Lockerpoint kan na 3 dagen bagage uit een locker verwijderen indien deze niet voor een langere periode is gereserveerd. Bagage kan op afspraak worden opgehaald. Naast de nog te betalen huur zal er EUR 50 administratie- en opslagkosten in rekening worden gebracht 
  • Verwijderde bagage wordt 1 maand bewaard en daarna vernietigd 

Artikel 4 – Veiligheid & aansprakelijkheid

  • Er mogen geen dieren, verboden en/of gevaarlijke producten in de lockers opgeslagen worden 
  • Lockerpoint heeft altijd het recht de inhoud van bagage en/of de locker te controleren 
  • De gebruiker van de locker is verantwoordelijk voor eventuele schade die hij/zij veroorzaakt 
  • Bij het in gebruik nemen van de locker kunnen wij het betaalbewijs / de lockergegevens naar je e-mailen 
  • Mocht je de gegevens van je locker kwijt en/of vergeten zijn, dan kunnen wij de locker alleen openen indien wij je als gebruiker van de locker kunnen identificeren. De kosten hiervoor bedragen EUR 17,50 
  • Meldt het direct als de gegevens van je locker mogelijk bij derden bekend zijn 
  • Meldt het direct als er sprake lijkt te zijn van diefstal, schade en/of verdachte omstandigheden 
  • Lockerpoint is niet verantwoordelijk voor enige schade, tenzij er sprake is van opzet en grove nalatigheid van Lockerpoint. Lockerpoint vergoedt in dit geval de aantoonbare schade met een maximum van EUR 500 per locker. Lockerpoint is nooit verantwoordelijk voor eventuele gevolgschade 
  • Gebruik van de lockers is op eigen risico. Titel 9 van Boek 7 Burgerlijk Wetboek (inzake bewaarneming) is niet van toepassing 

Artikel 5 – Gebruik van gegevens

  • Lockerpoint kan je om persoonlijke gegevens vragen. Deze worden niet gebruikt voor marketing doeleinden, maar om onze dienstverlening te verbeteren (bijvoorbeeld om je de gegevens van de locker toe te sturen). Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat er onjuiste gegevens zijn verstrekt  
  • Camerabeelden en persoonlijke gegevens kunnen bij misstanden aan de politie overgedragen worden